POLITIESTERKTE LEEUWARDEN: VVD LEEUWARDEN NOG STEEDS BEZORGD

Voor de VVD is veiligheid een cruciaal onderwerp in de gemeente Leeuwarden. De VVD Leeuwarden wil meer en beter politietoezicht op straat. Hierop mag in geen geval worden bezuinigd, ondanks de (landelijke) bezuinigingen op de politie. In Leeuwarder Courant van 24 maart jl. stond het bericht dat krapte de politie dwingt tot harde keuzes. De Friese politie sluit het jaar 2009 af met een tekort van 7,3 miljoen euro, terwijl in de begroting werd uitgegaan van een tekort van 4,7 miljoen. De VVD Leeuwarden maakte zich daarover zorgen, met als het ging om het blauw op straat en heeft daarover vragen gesteld aan het college van B&W. Vandaag heeft het college deze vragen beantwoord. De beantwoording stelt de VVD-fractie nog niet gerust als het gaat om de politiesterkte in Leeuwarden. Er wordt nog onderzoek gedaan naar de te nemen maatregelen. De resultaten van het onderzoek zijn pas in de zomer bekend. De VVD heeft eerder al aangegeven dat er op dit moment al te weinig agenten zijn in Leeuwarden (zo'n 70 te weinig), behoud is dus zelfs niet voldoende. meer >>>