OP STAP IN LEEUWARDEN: VVD-FLYERTOCHT MET STUDENTEN LANGS DIVERSE CAFE'S

Op dinsdagavond 2 maart organiseert de VVD Leeuwarden in samenwerking met studentenvereniging Io Vivat een flyertocht langs diverse café’s in Leeuwarden. Aanwezig zullen zijn studenten en VVD (kandidaat) raadsleden.

De aftrap vindt plaats om 21.00 uur in Paddy O’Ryan (Tweebaksmarkt 49 - Leeuwarden) door Baukje de Vries, voorzitter afdeling Friesland van Horeca Nederland en tevens kandidaat-raadslid voor de VVD Leeuwarden.
Eindpunt van de flyertocht is Sociëteit ’t Heertje (Herenwaltje 5 – Leeuwarden) van Io Vivaat om 23.00 uur. VVD-lijsttrekker Aukje de Vries zal daar een fust bier aanbieden.
De VVD wil de positie van Leeuwarden als (inter)nationale studentenstad verder versterken. Van de kenniscampus verwacht de VVD een positieve bijdrage. De samenwerking met het bedrijfsleven en het overleg met Leeuwarden Studiestad moet een impuls krijgen, bijvoorbeeld door het uitnodigen van ondernemers voor de introductiedagen van studenten.
De VVD vindt ondernemerschap in het onderwijs van groot belang, ook voor studenten. De VVD steunt projecten waarbij succesvolle mensen uit het bedrijfsleven hun verhaal voor de klas komen vertellen. Zo’n inspirerend voorbeeld opent de jonge generatie de ogen voor de mogelijkheden van het ondernemerschap. Wat de VVD betreft: meer jongeren van school die het ondernemerschap als een serieuze mogelijkheid beschouwen.
De VVD wil voor studenten een eigen studentenloket. Verder kunnen alumnistudenten uitstekend dienen als ambassadeurs van de gemeente.