MEER GROEN, MINDER REGELS: KAPVERGUNNING PARTICULIEREN KAN VERDWIJNEN

De VVD fractie is voor minder regels, en zelfs voor het afschaffen van de kapvergunning. Er moet dan wel een volledige, actuele lijst met monumentale en waardevolle bomen zijn, die niet gekapt mogen worden, volgens VVD-raadslid Karen VaSBINDER. En waardevolle groene gebieden en openbaar groen moeten worden beschermd. Verder ontbreekt het momenteeel aan de compensatieplicht voor de overheid, die meetbaar en correct moet worden nageleefd. In de liberale visie van de VVD moeten particulieren in hun eigen tuin geen kapvergunning aanvragen. De VVD-fractie is enorm teleurgesteld in dit college wat er niet in slaagt de verstedelijking te combineren met groene longen voor burgers. De VVD zegt de structurele compensatie van de afgelopen 2 jaar op orde krijgen. Onderzocht is dat 60% van de kapvergunningen 1 boom betreffen. Particulieren kunnen wat de VVD betreft hun gang gaan. Maar bij structurele kap hoort wat de VVD betreft blijvende compensatie.