JAARVERSLAG POLITIE: MEER AANDACHT VOOR OVERLAST EN DRUGSHANDEL/OVERLAST

VVD-raadslid Aukje de Vries heeft aangegeven niet blij te zijn met de toenemende overlast en drugshandel/overlast. Het is ook geen goede zaak dat elke minderjarige veelpleger nog niet een adoptieagent heeft, die de veelpleger hinderlijk volgt. De VVD wil bovendien graag een overzicht van de resultaten van het Veiligheidshuis tot nu toe hebben. Het valt op dat de burgemeester nog steeds niet de overlastdonatie voor winkeliers heeft geregeld bij winkeldiefstal, zoals was voorgesteld door de VVD en zoals was afgesproken. De VVD vindt verder dat kritisch gekeken moet worden naar de inzet van politie bij evenementen, zoals recent de wielerronde. Daar stonden veel agenten het verkeer te regelen en dat kunnen verkeersregelaars ook prima regelen. De VVD wil graag meer weten over de handhaving van het bedelverbod en de invoering van de bestuurslijke strafbeschikking. Toegezegd is dat de laatste medio 2010 zal worden ingevoerd. Het samenscholingsverbod kan wat de VVD betreft worden gehandhaafd. De VVD wil dat de betrokken partijen ook zo snel mogelijk het weekendarrangement aanpassen, zodat het juridisch weer ingezet kan worden.