IN OKTOBER 2010 EINDELIJK WEER PINAUTOMAAT OP HET OLDEHOOFSTERKERKHOF

In oktober 2009 hebben de PvdA en VVD in Leeuwarden het college van B&W gevraagd actie te ondernemen richting de banken in de stad om de witte vlekken in de stad qua pinautomaten in te gaan vullen.

De fracties van de VVD en PvdA waren afzonderlijk enkele malen geconfronteerd met zaken rondom pinautomaten in de gemeente. Het bleek dat de verdeling van de pinautomaten over de stad wel heel ongelijkmatig is. Onder meer het ontbreken van een pinautomaat op het Oldehoofsterkerkhof, één van de belangrijkste evenementenpleinen in de stad, werd als een probleem gezien.
Natuurlijk zijn pinautomaten niet de verantwoordelijkheid van de gemeente. Maar voor de leefbaarheid van wijken en dorpen is het natuurlijk wel belangrijk dat basisvoorzieningen in de stad en de dorpen aanwezig zijn. Een pinautomaat is in deze tijd een basisvoorziening.
Het college heeft naar aanleiding van de vragen van PvdA en VVD een inventarisatie gemaakt van de pinautomaten. En het probleem is op verzoek van de VVD en PvdA ook besproken met het Verenigd Bedrijfsleven Leeuwarden (VBL).

Uitkomst daarvan was dat er op het Oldehoofsterkerhof in de eerste helft 2010 een pinautomaat komt. Toen dit op 1 juli jl. nog niet bleek gerealiseerd, hebben VVD en PvdA nogmaals aan de bel getrokken bij het college van B&W. Onlangs is duidelijk geworden dat er vanaf oktober 2010 weer een pinautomaat zal zijn op het Oldehoofsterkerkhof van SNS-Reaal.

PvdA en VVD zijn zeer blij dat op deze plek weer daadwerkelijk een pinautomaat zal worden gerealiseerd. Ook de andere ontwikkelingen met betrekking tot pinautomaten in de stad zullen de partijen blijven volgen, o.a. op Winkelplein De Centrale en in het dorp Goutum.