IDEE VAN VVD e.a. VOOR VUURWERK EN AFTELFEEST MET OUD EN NIEUW GAAT DOOR!

Tijdens oudejaarsavond is het Oldehoofsterkerkhof decor voor een Oud en Nieuw spektakel (als onderdeel van het Winterfeest Leeuwarden). Met een gezamenlijk aftellen wordt het nieuwe jaar ingeluid. Daarna volgt een vuurwerkshow vanaf de Oldehove. Na eerdere initiatieven van VVD en andere partijen voor een vuurwerk met Oud & Nieuw 2006/2007 en een aftelfeest plus vuurwerk 2007/2008, wordt het idee naar aanleiding van de motie in 2007 nu in 2008/2009 daadwerkelijk uitgevoerd. Dankzij meer voorbereidingstijd en goed onderling overleg tussen de Stichting Winterfeest, gemeente en politie kan het Oud en Nieuw spektakel nu wel doorgaan. Hierbij wordt rekening gehouden met de openbare orde en veiligheid in de binnenstad. De komende periode wordt het programma verder ingevuld, er komt in ieder geval een ruim bemeten ijsbaan van "echt" ijs op het Oldehoofsterkerkhof gedurende 6 weken en er is een speciaal Elfstedenprogramma voor de basisscholen.