HULPVERLENINGSDIENST: BEZUINIGINGEN OP DE BEDRIJFSVOERING NOODZAKELIJK

VVD-raadslid Karen Vasbinder heeft aangegeven zich te kunnen vinden in de procedurele aanpassingen die voorgesteld worden in de zienswijze met betrekking tot de Beleidsrekening 2009 van de Hulpverleningsdienst: betere forecast en planning Programma Openbare Gezondheid, beter inzicht in ontwikkelingen en resultaten, verantwoording frictiekosten inzichtelijker maken, vrijval frictiekosten opnemen in meerjarenraming en programmarekening 2010 uniform presenteren. De bevindingen van de accountant wil de VVD nog wat scherper geformuleerd terugzien: onderhoudsplan 2010 actualiseren binnen huidig budget,  projectadministratie verbeteren op budget neutrale wijze  en inkoop en aankoop efficiency en effectiviteit behalen. Tenslotte ziet de VVD-fractie met grote belangstelling de voorstellen voor weerstandsvermogen en bezuinigingen voor beide programma’s in de bedrijfsvoering tegemoet. Ziet de burgemeester ook mogelijkheden om in het basispakket van de voormalige GGD de kosten in de hand te houden? En het basispakket ook echt de basis te laten zijn, en dus gemeenten eventuele extra's niet perse hoeven afnemen, maar dit individueel via het pluspakket kunnen inkopen.