EINDELIJK MOGELIJK TOCH GELD VOOR HET OPKNAPPEN VAN DE OUDE STADSBEGRAAFPLAATS

De NLP en VVD Leeuwarden vinden dat de verloedering en aftakeling van de “oude Stadsbegraafplaats” een serieuze aanpak verdient. De fracties van de VVD en de NLP in de gemeenteraad hebben zich daarom in de afgelopen periode hard gemaakt voor extra geld. Op 25 mei 2008 hebben de VVD en NLP tijdens de behandeling van de jaarstukken al een amendement ingediend om geld te regelen voor de Oude Stadsbegraafplaats. Omdat deze het niet haalde, is er op 16 juni 2008 bij de kaderbrief wederom een amendement ingediend door VVD en NLP, waar de andere partijen weer niet mee instemden, ondanks het feit dat het belang werd onderstreept. Op 22 augustus jl. organiseerden de beide partijen een drukbezocht en inspirerend werkbezoek aan de Oude Stadsbegraafplaats (fotoreportage). De inspanningen lijken nu eindelijk resultaat op te leveren. Het college van B&W stelt bij de programmabegroting 2009 namelijk alsnog voor om een bedrag van € 750.000,-- extra beschikbaar te stellen voor de opknapbeurt van de Oude Stadsbegraafplaats. De VVD is daar zeer content mee! Nu maar hopen dat de raad dit voorstel ook accordeert.