COLLEGEPARTIJEN SLAAN GAT IN BEGROTING EN HELPEN STRUCTURELE FINANCIERING JONGERENWERK OM ZEEP

Door een amendement van PvdA, CDA en PAL/Groenlinks wordt er een gat geslagen in de meerjarenbegroting van structureel 2 ton, dat vindt de VVD onbegrijpelijk. De collegepartijen hebben volgens VVD-raadslid Aukje de Vries geen enkel vertrouwen in het eigen college. Het CDA niet eens in haar eigen wethouder, zo blijkt uit het amendement. Maar wellicht nog schokkender vindt de VVD dat de extra structurele financiering wordt afgeschoten door de collegepartijen. Leeuwarden was er zó dichtbij. Structureel 3 ton extra voor jongerenwerk was iets waar de raad jarenlang voor heeft geknokt. En met één pennestreek maken de collegepartijen daar een einde aan. In de afgelopen jaren, elke begrotingsbehandeling weer druk debatteren: er moet meer en structureel geld komen voor jongerenwerk. En nu net voor de finishlijn? Geen vertrouwen in het eigen college. Geen echte prioriteit voor het jongerenwerk. De VVD snapt niet dat de collegepartijen dit echt menen. En kunnen verkopen. De VVD Leeuwarden gaat voor structureel extra geld voor jongerenwerk. Wat betreft de ombuiging op kinderopvang en peuterspeelzaalwerk, daar krijgt het college krijgt wat de VVD betreft het voordeel van de twijfel. Het college zegt dat het kan! Maak dat dan ook maar waar. Als het college het niet haalt, heeft het college een probleem! Ook zonder de nieuwe wet kan het al. Dat heeft Sinne Welzijn bevestigd in de commissie.