COLLEGE: GEEN STUDENT@LERT, WEL EXTRA MAATREGELEN VOOR VEILIGHEID STUDENTEN

Naar aanleiding van vragen van de VVD-fractie over het invoeren van student@lert heeft het college aangegeven dat ze student@lert niet in Leeuwarden wil invoeren, zoals in Groningen is gebeurd. Leeuwarden heeft burgernet en daarvoor zijn studenten ook extra benaderd. Student@lert biedt voor studenten wel extra’s ten opzichte van burgernet. Er wordt ook algemene informatie gegeven specifiek gericht op studenten. Het college wil de mogelijkheid onderzoeken of er op de website www.veiligleeuwarden.nl specifiek voor studenten relevante informatie kan worden geplaatst. Dit zal plaatsvinden als de nieuwe website in de lucht is. Naar verwachting medio 2010. Het college heeft inmiddels extra verlichting gerealiseerd in het Maria Anna straatje. Op het Herenwaltje worden nog aanvullende mogelijkheden onderzocht voor gevelverlichting. Voor de overlast van de coffeeshop op het Heerenwaltje wordt gekeken in overleg met de coffeeshopeigenaar gekeken of er een buurtwachter kan komen, vergelijkbaar met de Korfmakerstraat. meer >>>