College: brief Famila geen toezegging voor vestiging

Naar aanleiding van de rondvraag in de commissie in september 2010 over de megasuper Famila, heeft de VVD Leeuwarden uiteindelijk ook de beschikking gekregen over een paar schriftelijke stukken in dit dossier. Het betrof de brief aan de Raad van Bestuur van J. Bünting Beteiligungs AG (waar Famila derdeel van is). Naar aanleiding van deze stukken en de informatie uit de rondvraag heeft de VVD Leeuwarden nog een aantal vragen aan het college van B&W. Volgens het college van B&W bevat de brief geen onomkeer besluit als zodanig en er vloeien geen financiële consequenties of toezeggingen voor vestiging uit voort. Volgens het college is de brief niet in tegenspraak met uitspraken van de wethouder voor de verkiezingen. Toen zei wethouder Deinum:  "niets te zien in plannen waar Famila onderdeel van uitmaakt". De VVD vindt dat de brief daar nog wel mee in tegenspraak is, er wordt nu toch weer onderzoek gedaan?! Aan de brief ligt ook geen B&W-besluit ten grondslag. Het college vindt het verder geen probleem dat de raad de onderzoeksopdracht te zien krijgt op het moment dat deze beschikbaar is. De raad zal bij het onderzoek worden betrokken. meer >>>