Social Media Club Leeuwarden te gast in stadhuis

De vierde editie van #SMC058 vindt op 9 januari 2012 plaats in de Raadszaal van het Stadhuis in Leeuwarden. Thema van de avond is Financials. Met sprekers van AEGON, FBTO en ING. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder meer webcare, sociale media strategie en fanbase-, en communitybuilding. Voorafgaand kunnen belangstellenden aanschuiven bij het SMC058-diner. De avond wordt uitgeluid met de eerste SMC 058 Nieuwsjaarsborrel.

Na drie edities staat de Social Media Club Leeuwarden (SMC058) op de kaart. Van studenten tot directeuren, van salesmanagers tot krantenlezers: steeds meer belangstellenden weten SMC058 te vinden. De vorige avonden vonden plaats in Crystalic en De Designfabriek in Leeuwarden. Voor de aanstaande editie opende de prachtige Raadszaal van het Stadhuis voor SMC058 zijn deuren.

Die vierde SMC058 kent een drietal primeurs. Zo kunnen belangstellenden vooraf tussen 17.30 en 18.30 uur aanschuiven bij het SMC058-diner in Post Plaza aan de Tweebaksmarkt 25-27. Ook kent de avond voor het eerst een thema. En tenslotte kan iedereen na afloop nog prettiger netwerken tijdens de eerste SMC058-Nieuwjaarsborrel.

De inleiding van de vierde SMC058 in de Raadszaal komt van –hoe kan het anders- een lokaal bestuurder.

VVD-raadslid Gert-Jaap van Ulzen (@gjvu) zal kort vertellen over zijn pijnlijke uitglijder op Twitter. ‘Door een onnozele vergissing was mijn Riha tweevinger typesysteem sneller dan mijn brein en slingerde ik een tweet de ether in, die uitblonk in een verbijsterende onhandigheid. Binnen een paar tellen was die weer verwijderd, maar te laat. De enige media die mij niet hebben weten te bereiken bleken - achteraf - Pauw & Witteman en De Wereld Draait Door.’

Daarna openbaart Harold Reusken (@haroldreusken), PR & Woordvoering ING de sociale media visie en strategie van ING, en vertelt hij alles over webcare. Claudia den Braber (@BraberGoossen), woordvoerder/senior communicatieadviseur AEGON, verduidelijkt de AEGON-fan strategie en hoe die zich vertaalt naar de sociale media strategie van AEGON. Doel: “Hoe maken we van ‘vreemden’ AEGON-fans.’

Marc van Maanen (@vanmaanen), internetmarketeer FBTO, deelt tenslotte alle in’s en out’s over de FBTO-community www.onderling.nl

Het fenomeen Social Media Club komt uit Amerika. De eerste Club werd in maart 2006 opgericht in San Francisco. De oprichters willen voorkomen dat het onderwerp sociale media een soort echokamer wordt van enkelingen die zeker denken te weten hoe het medium werkt en in elkaar zit. Die gedachte staat ook dwars op de beginselen van sociale media waar het draait om het delen van verhalen, ervaringen en gedachten. 'If you get it, share it.' Oftewel: als je Social Media begrijpt, deel dat dan met anderen. Intussen vind je wereldwijd in meer dan 170 steden ‘chapters’. De eerste Nederlandse Social Media Club startte in 2009 in Amsterdam. Leeuwarden is de 12e stad met een eigen ‘chapter’. De SMC058 is een initiatief van @corhospes die samen met @petertuinhof en @jvthekke aan de wieg staat van SMC058.

SMC058 komt tweemaandelijks bij elkaar. Toegang is gratis en voor iedereen die in het onderwerp is geïnteresseerd. Start 9 januari 2012: 19.00 uur. Meer informatie? Volg @smcfryslan op Twitter en sluit je aan bij http://facebook.com/smc058. Aanmelden kan via http://jvthekke.wufoo.com/forms/p7x3a1/. De locatie en borrel van de vierde SMC058 zijn mogelijk gemaakt door VVD Leeuwarden.

Adressen:
Post Plaza. Tweebaksmarkt 25-27. Diner met wijn of ander drankje: 15 euro p.p.
Stadhuis Leeuwarden. Hofplein 38.