BEDRIJFSLOCATIES: (MEER) AANDACHT VOOR EIGENBOUW, BOUWVERPLICHTING EN DIENSTENSECTOR

In augustus 2008 hebben de VVD en PvdA-fracites in de gemeenteraad gevraagd om bespreking van de beschikbaarheid van bedrijfslocaties. De VVD en PvdA vinden dat het niet zo kan zijn dat Leeuwarden bedrijven moet laten gaan omat de gemeente weinige, geschikte bedrijfsgrond of kantoorlocaties beschikbaar heeft. VVD-raadslid Aukje de Vries heeft tijdens de discussie vooral ook aandacht gevraagd voor de mogelijkheid van “eigenbouw”, ook op locaties als Werpsterhoek. Verder wil de VVD dat een bouwverplichting wordt opgenomen en gehandhaafd. Het kan niet zo zijn dat Leeuwarden grond tekort komt en er tegelijkertijd grond braak ligt die al verkocht is. De VVD wil ook meer aandacht voor de dienstensector in Leeuwarden, er lijkt op dit moment (te)veel aandacht uit te gaan naar energie en water, terwijl we moeten houden wat we hebben en als het even kan uitbreiden. En de meeste werkgelegenheid zit in Leeuwarden gewoon in de dienstensector.