BEDRIJFSLEVEN BETREKKEN BIJ ACTUALISATIE GEMEENTELIJK VERKEER- EN VERVOERPLAN

Het college heeft een voorstel gedaan voor de actualisatie van het Gemeentelijk Verkeer en Vervoer Plan (GVVP). VVD-raadslid Serge Hollander vraagt zich af waarom het GVVP nu pas geactualiseerd was, dit zou al in 2008.

Wordt de evaluatie van voorrangregels op rotondes ook in het GVVP betrokken?

Hoe verklaart u dat wordt voorspeld dat het aantal autokilometer tot 2020 met 50 % stijgt en het goederenvervoer neemt met 20 % toe, anderzijds spreekt over het  temporiseren van bepaalde beleidsvoornemens.

Parkeren
Regelmatig geknabbeld aan de parkeerplaatsen in de stad, daarnaast zijn de parkeergarages tijdens evenementen in het voorjaar/ in de zomer regelmatig vol.
Volgens collegeprogramma: Leeuwarden zet daarom in op het ontwikkelen van een goed parkeerbeleid, want dat zorgt ervoor dat de Leeuwarder binnenstad aantrekkelijk blijft voor bezoekers. Waarom komt dit niet terug in het startdocument? De parkeergarage Hoeksterend (nu alleen mogelijk om  uit te rijden) zou op zondag voor extra capaciteit kunnen zorgen.  De VVD fractie vraagt het college bij het opstellen van het nieuwe GVVP te onderzoeken of deze parkeergarage wekelijks/ tijdens publieksevenementen ook op zondag open te stellen.

Financien
College heeft geen budget meegenomen voor extra infrastructurele maatregelen. In tegendeel dit college bezuinigt 10% op de stelpost infrastructuur.  Hoe komt het met de 2e fase RSP-pakket? Wat kan er straks niet uitgevoerd worden?

Workshops
Workshops om tot verbetersuggesties te komen.  Waarom niet met de raadscommissies en het bedrijfsleven? Provincie en Rijk worden wel actief betrokken. Het college zegt dit toe!
Toegankelijkheid voor mensen met beperking wordt uit GVVP gehaald. Waar gaat dit nu terug komen?