WEBSITE LEEUWARDENSPORT.NL AAN DE MARKT OVERLATEN

VVD-raadslid Karen Vasbinder heeft aangeven het initiatiefvoorstel van de PvdA voor een website om alle sport in Leeuwarden te bundelen, uitermate sympathiek te vinden. Het is echter geen gemeentelijke taak om een sportsite op te zetten en bij te houden (vooral dat bijhouden kost veel tijd en geld!). Veel sportclubs hebben al een eigen site, dus dan zou het alleen om een (portal=) voorpagina gaan. Zo’n hoofdpagina kan gelinked worden aan de BV Sport, de organsatie die de uitvoering van allerlei gemeentelijke sporttaken op zich neemt. Maar de voorkeur van de VVD-fractie is om deze ontwikkeling aan de markt over te laten. Juist omdat het ook journalistieke bijdrages betreft. Het bijeenbrengen van sportclubs, marktpartijen, etc. voor een oriënterend gesprek zou wel een actie van de gemeente kunnen zijn, zoals het college voorstelt, en kan binnen gemeentelijk budget georganiseerd worden. Daar gaat de VVD Leeuwarden voor!