VVD: LEEUWARDEN MEEST VEILIGE STAD VAN HET NOORDEN

De VVD is een partij die staat voor de veiligheid. En dat blijkt ook uit het Verkiezingsprogramma 2010 van de VVD Leeuwarden. Leeuwarden moet de meest veilige stad van het Noorden worden. De binnenstad van Leeuwarden moet een (internationale) proeftuin worden voor samenhangende veiligheidsbevorderende maatregelen. Leeuwarden dreigt van het Rijk minder geld voor veiligheid te krijgen in het Grote Steden Beleid. De VVD wil niet alleen dat de financiële middelen op peil blijven. Het budget moet worden vergroot, desnoods met eigen gemeentelijke middelen. Meer en beter politietoezicht op straat! Hierop mag in geen geval worden bezuinigd, ondanks de (landelijke) bezuinigingen op de politie. De politiemensen moeten achter de bureaus vandaan en op de fiets, te paard en/of te voet de wijken in. Wijkagenten kennen de buurt als hun broekzak. Leeuwarden heeft recht op 16 wijkagenten, vrijgesteld van andere diensten. Er zijn er nu minder (12 of 13). En ze moeten ook nog eens noodhulp, recherchewerk en horecatoezicht doen. Die 16 wijkagenten moet volwaardig worden ingezet. De VVD wil een volwaardig politiebureau in de binnenstad.  Leeuwarden verdient een politiebureau in de binnenstad. meer  >>>