VVD: DUURZAME, BETAALBARE EN SLIMME OPENBARE VERLICHTING

De VVD Leeuwarden pleit in haar verkiezingsprogramma voor: duurzame, betaalbare en slimme openbare verlichting. VVD-raadslid Karen Vasbinder is (met de PvdA) verbaasd over gebrek aan slagvaardigheid gemeente, omdat al in november 2006 is ingezet en het nu juni 2010 is! Daarnaast wordt een vloed van meer dan 20 experimenten over de gemeente heen gegoten, waarom zoveel en wie betaalt dit allemaal? De VVD wil ook dat sociale – en verkeersveiligheid in orde is. Natuurlijk is niet branden goedkoper, maar waarom zou je dimbare verlichting op de Heliconweg aanbrengen? Is dat niet onnodig kostbaar? Slotvraag is: wat gaat dit allemaal kosten en wat levert het op? De VVD vindt het bevorderen van eigen verlichting in iedere wijk een inefficiënt idee, in verband met vervanging van lichtbronnen en armaturen. Leeuwarden is dan sowieso duurder uit. De VVD wil duurzaam, betaalbaar en slimmer! De VVD wil daarnaast weten waar de geplande collegebezuiniging van 1000 lantaarnpalen terug te vinden is. Het geheel is al met al een kostbare en langdradige weg naar het plan van aanpak energiebesparing Openbare Verlichting wat de VVD-fractie betreft. Standaardisatie zou efficiënter zijn!