VVD: behoud van Vliegbasis Leeuwarden verdient topprioriteit

Gisteren kwamen er opnieuw (oude) geruchten in de publiciteit over een al dan niet op handen zijnde sluiting van de Vliegbasis Leeuwarden. Voor de zomer stelde de VVD Leeuwarden het college nog vragen over de toekomst van de vliegbasis Leeuwarden. De vliegbasis in Leeuwarden is één van de grootste werkgevers van de stad. Behoud van de vliegbasis is volgens de VVD Leeuwarden dan ook van cruciaal belang voor Leeuwarden. De VVD Leeuwarden heeft daarom de afgelopen jaren de ontwikkelingen rond de vliegbasis scherp in de gaten gehouden en hierover veelvuldig vragen gesteld en aandacht gevraagd.

Naar aanleiding van de berichtgeving heeft de VVD Leeuwarden contact gezocht met de Tweede Kamer fractie van de VVD en aandacht gevraagd voor de vliegbasis en de aderlating die sluiting voor Leeuwarden zou betekenen.

De VVD Leeuwarden zal haar steentje blijven bijdragen om de vliegbasis voor Leeuwarden te behouden en zal hierover intensief contact met de Tweede Kamer fractie van de VVD onderhouden. De VVD Leeuwarden verlangd van het college dat de vliegbasis ook binnen het college topprioriteit heeft. De afgelopen jaren is Leeuwarden belangrijke werkgelegenheidspeilers (Kamer van koophandel, Kadaster en wellicht straks ook het OM?) kwijtgeraakt. Het kan niet zo zijn dat Leeuwarden in de toekomst weer een belangrijke werkgever kwijtraakt.