9 JUNI 2010: KIES AUKJE DE VRIES (LEEUWARDEN) - NR. 42

Op 9 juni a.s. zijn er verkiezingen voor de Tweede Kamer. Belangrijke verkiezingen, want er moet heel wat gebeuren om orde op zaken te stellen. De economie kan wel wat VVD gebruiken. En de Tweede Kamer? Die kan wel wat Friese nuchterheid gebruiken. Sinds Annemarie Jorritsma heeft er voor de VVD geen Fries meer in de Tweede Kamer gezeten. Stem op 9 juni a.s. daarom lijst 4 nr. 42 (Aukje de Vries), dat is 2 voor de prijs van 1. Een stem op de VVD en een stem voor een krachtig Fryslân.

It is mei sizzen net te dwaan
  (ofwel: niet alleen praten, maar doen)

Aukje de Vries is geboren en getogen in Fryslân en woont in Leeuwarden. Ze staat voor praktische politiek. Sinds 2003 is ze fractievoorzitter van de VVD Leeuwarden. Ze is onder meer lid van de VVD-partijcommissie Economische Zaken, lid van de VNG-commissie Werk en Inkomen en voorzitter van de VVD Bestuurdersvereniging Fryslân.

Mensen moeten de vrijheid, de kansen en de ruimte krijgen om wat van hun leven te maken. Daarom meer werk en meer ondernemerschap door:
  • Lagere belastingen, minder bureaucratie, minder regels. Het VVD-verkiezingsprogramma Leeuwarden was landelijk destijds het allerbeste voor de vermindering van regels.
  • Meer investeren in wegen en openbaar vervoer: 0,5 miljard extra en dus geen projecten schrappen in Fryslân.
  • Meer investeren in de kwaliteit van het onderwijs: 2,5 miljard extra.
Vrijheid moet je veroveren. Elke dag weer. Dat doet de VVD. Veiligheid is daarvoor belangrijk. Dus meer blauw op straat. 3.500 agenten erbij. Waarvan 1.000 op het platteland, dus ook voor Fryslân.

Kies, Aukje de Vries. VVD - Nr. 42