VVD-INITIATIEFVOORSTEL: IN 2011 SHOPPING NIGHT IN LEEUWARDEN

Maak van de binnenstad een buitenkans. Er moeten meer bezoekers naar de binnenstad komen. Naast goede winkels en horeca moet er dan ook altijd wat te beleven zijn in de stad. Dat kan in de vorm van festivals, evenementen of andere speciale activiteiten. De VVD Leeuwarden presenteerde in maart 2010 wederom een nieuwe stadsbelevenis: de shopping night.  Initiatiefvoorstel >>> Vandaag is het initiatiefvoorstel besproken in de commissie. Alle politieke partijen waren positief en enthousiast (m.u.v. de Christenunie). Belangrijk is dat rondom de shopping night allerlei activitteiten worden georganiseerd. Het college was ook al positief. Ook de ondernemers zijn positief, 70% van de ondernemers wil meedoen volgens een enquete. Een goede voorbereiding is wel belangrijk. Het is beter pas een shopping night in 2011 te organiseren en het evenement in één keer goed neer te zetten, dan in 2010 overhaast een shopping night organiseren.