VVD zeer teleurgesteld over vertrek UWV Backoffice

Onlangs werd bekend gemaakt dat het UWV Backoffice uiterlijk in 2014 Leeuwarden gaat verlaten en geconcentreerd gaat worden in Groningen. De VVD Leeuwarden heeft zich de afgelopen jaren altijd ingespannen om deze werkgelegenheid voor Leeuwarden te behouden. Al in februari 2008 heeft de VVD Leeuwarden vragen gesteld aan het college van B&W. Op basis daarvan is het college in actie genomen, volgens de antwoorden op deze vragen. Ook na die tijd heeft de VVD-fractie regelmatig contact gehouden met het college van B&W over deze ontwikkeling. In 2009 was het signaal vanuit het college nog dat de back-office verhuizing voorlopig niet aan de orde was. Nu gaan uiterlijk in 2014 ongeveer 300 banen vanuit Leeuwarden naar Groningen. Dit is de zoveelste aderlating qua werkgelegenheid, eerder gingen onder meer het ministerie van Landbouw, de Voedsel- en Warenauthoriteit, het Kadaster en de Kamer van Koophandel het UWV voor. De VVD vreest nog voor de belastingdienst en het openbaar ministerie. De VVD Leeuwarden is zeer teleurgesteld over het vertrek van de backoffice van het UWV, maar zal zich blijven inzetten voor de werkgelegenheid in de gemeente. Werk heeft topprioriteit wat de VVD betreft.