VVD WIL DUIDELIJKE EN HARDE REACTIE NAAR SOCIALE WERKVOORZIENING OVER BEGROTING 2010

VVD-raadslid Aukje de Vries is boos over de Begroting 2010 van de Gemeenschappelijke Regeling voor de Sociale Werkvoorziening. Er is geen link gelegd met het transitieplan, dat Caparis financieel weer gezond moet maken. De verschuiving van beschut binnen naar beschut buiten, dat veel goedkoper is, wordt niet gehaald, in tegendeel beschut buiten daalt met -5,8% en beschut binnen stijgt met +4,4%. Dat is tegen de afspraak in. Hoe gestuurd wordt op het verminderen van de kosten, wordt ook niet zichtbaar in de begroting. Caparis zet alleen maar in op natuurlijke uitstroom, maar wat de VVD betreft moet daar actief op gestuurd worden. De houding lijkt nu passief. Wat de VVD betreft mag in de reactie op de begroting 2010 aangegeven worden dat als het niet anders wordt een volgende keer de begroting maar afgekeurd moet worden. Op basis van de discussie in de commissie wordt de reactie richting het bestuur van de gemeenschappelijke regeling aangescherpt.