VVD WIL CONSTRUCTIEVE OPLOSSING VOOR PROBLEEM KIELSTRA IN BESTEMMINGSPLAN WIRDUM

Bij de behandeling van het bestemmingsplan Wirdum stond de problematiek van kraanbedrijf Kielstra in Wirdum centraal. Door het woningbouwplan Hikkemieden wordt kraanbedrijf Kielstra beperkt in haar bedrijfsvoering. VVD-raadslid Wyb Feddema gaf aan dit geen goede zaak te vinden. De VVD heeft voorgesteld de vaststelling van het bestemmingsplan Wirdum uit te stellen, omdat er ook geen grote problemen door ontstaan. Zodat er een goede, constructieve oplossing gevonden kan worden, en er geen juridisch gevecht hoeft plaats te vinden, dat voor een oneindig veel langere vertraging zorgt. De VVD heeft een motie ingediend om ervoor te zorgen dat het college dit moet oppakken, en een constructieve oplossing moet vinden, die ook voor handen is. PvdA, CDA en PAL/Groenlinks (de collegepartijen) willen dit niet. De meerheid van de raad kiest dus voor de ruimtelijke ordening, en niet voor werkgelegenheid en het bedrijfsleven in de gemeente. De VVD doet dit wel!