VVD VOOR UITBLAAS PARKEERGARAGE VIA ROOSTER EN TEGEN SCHACHT

Gisteravond is een aantal ontwerpvraagstukken nieuw zaailand in de raad behandeld. Het ging om de volgende zaken: het verdiepen van de parkeergarage, onder andere om boomvakken te kunnen realiseren, de uitblaas van de parkeergarage (via een schacht of via een rooster) en een programmatische aanpassing om een eventuele vestiging van het Filmhuis mogelijk te maken. Als het gaat om de uitblaas heeft de VVD nadrukkelijk de voorkeur uitsproken voor een rooster in plaats van een schacht (zoals voorgesteld door het college) vanwege de de functionaliteit van het plein en vanwege de stedenbouwkundige kwaliteit. De VVD was bereid daarin te investeren. Wat de VVD niet begrijpt is dat partijen in de raad die vooraan stonden op het moment dat het ging over de “hokjes” op het Oldehoofsterkerkhof, en achteraf hun afschuw uitspraken over de “olifantenstallingen”, nu niet kiezen voor de stedenbouwkundige kwaliteit. Terwijl ze dit wel altijd met de mond belijden. meer >>>