VVD PRESENTEERT INITIATIEFVOORSTEL STADSBELEVENIS: SHOPPING NIGHT

Maak van de binnenstad een buitenkans. Er moeten meer bezoekers naar de binnenstad komen. Naast goede winkels en horeca moet er dan ook altijd wat te beleven zijn in de stad. De VVD Leeuwarden noemt dat stadsbelevenissen. Dat kan in de vorm van festivals, evenementen of andere speciale activiteiten. De VVD Leeuwarden presenteert nu wederom een nieuwe stadsbelevenis: de shopping night.

In Leeuwarden zou een spetterend programma van stadsbelevenissen moeten komen! Dat kunnen bestaande evenementen of activiteiten zijn. Maar ook nieuwe, zoals het lint van sculpturen. De VVD Leeuwarden is altijd op zoek naar goede ideeën om daar invulling aan te geven.
Het voorstel van de VVD Leeuwarden is om in Leeuwarden een Shopping Night te gaan organiseren vergelijkbaar met het concept in Den Haag. Dus niet alleen maar winkels tot middernacht open, maar ook een goed, gevarieerd programma erom heen. Dan wordt het een nieuwe stadsbelevenis, die extra bezoekers naar de binnenstad van Leeuwarden kan trekken.
De VVD Leeuwarden vraagt het college om dit idee op te pakken en (laten) uitwerken samen met Marketing Leeuwarden en de winkeliers (-verenigingen) in de binnenstad. De gemeente moet samen met Marketing Leeuwarden zorgen voor voldoende publiciteit en activiteiten rondom de Shopping Night.
Marketing Leeuwarden, de Leeuwarder Ondernemersvereniging en sommige winkeliersverenigingen hebben al aangegeven enthousiast te zijn.