VVD POSITIEF OVER NIEUWE ONTWIKKELING VOORSTREEK 99

VVD-raadslid Wyb Feddema vindt het goed de bovenverdiepingen van de panden aan de Voorstreek 99 een functie van wonen gaat krijgen en we zijn tevreden dat er op de eerste (grond)verdieping winkelbestemming blijft. De VVD kijkt naast de twee hogere gebouwen kritisch naar de extra derde laag, dat moet wel extra architectonische aandacht moet krijgen. De vluchtroute voor de 16 appartementen via achterom kan niet vanzelfsprekend op de steeg worden aangesloten. De VVD raadt het college aan deze calamiteiten/vluchtweg vooraf dat goed te bekijken! Bij dit plan wordt afgeweken van de parkeernorm. De gemeente moet niet met 2 maten meten....eerder op de Romkeslaan werd deze norm vast gehouden en het bouwplan kreeg zelf een jaar daardoor vertraging (omdat het college daar de parkeernorm wel afdwong. De VVD ziet naast de woningbouwcorporatie dat hier “Stadsherstel een initiatief nemende partij is”. Er is een financiële noodpositie bij Stadsherstel. Vraag is kunnen ze deze klus wel aan? Lopen we geen risico? Zeker als we weten dat bij dit soort constructies er een grote onrendabele top zal zijn, die doorgaans “afgetopt” wordt door de gemeente!