VVD LEEUWARDEN: DE LOPER UIT VOOR HET BEDRIJFSLEVEN

Werk is een topprioriteit voor de VVD in Leeuwarden. De oranje (Nassau-) loper gaat uit voor het bedrijfsleven! Er is één loket voor ondernemers, waar ondernemers deskundig en adequaat worden geholpen en dat ook daadwerkelijk bemand is. De VVD gaat voor “meer recht in Leeuwarden”. Niet alleen als het gaat om veiligheid, maar ook om werkgelegenheid. Het Noordelijk centrum voor Justitie is Leeuwarden, dus zowel het bestuur van de Noordelijke rechtbank(en) als het Gerechtshof! Het regiokantoor van het Openbaar Ministerie moet terug naar Leeuwarden, en het CJIB moet uitgebreid worden. De VVD wil het bedrijfsleven en het onderwijs bij elkaar brengen. In het kader van het arbeidsmarktbeleid stimuleert de gemeente meer vakgericht beroepsonderwijs en maatwerk voor het bedrijfsleven. De VVD steunt projecten waarbij succesvolle mensen uit het bedrijfsleven hun verhaal voor de klas komen vertellen. De VVD wil geen betutteling van ondernemers. Motto is meer service, minder regels. De VVD vindt dat winkeliers zelf kunnen beslissen over hun openingstijden, ook op zondag. De VVD wil dat kleine ondernemers meer kans maken bij aanbestedingen. meer >>>