VVD EN PVDA VRAGEN AANDACHT VOOR SPORTFONDS EN WETTERWILLE

In november 2008 heeft de VVD een motie ingediend om de knelpunten op het gebied van de sportaccommodaties in beeld te brengen. De inventarisatie is inmiddels gereed en wordt in augustus met de raad besproken. In het richtinggevend debat heeft de VVD verder voorgesteld om een revolving fund sport in te stellen met laagrentende of renteloze leningen voor sportclubs die geen basisvoorziening zijn. Hierover wordt in juni verder gesproken. Het knelpunt “dak” bij roeivereniging de Wetterwille neemt naar de mening van VVD en PvdA een bijzondere positie in. Het huidig dak valt steeds verder in stukken uiteen en ze hebben al diverse rondes binnen leden en sponsoren gehouden ter verkrijging van alle benodigde financiën. De PvdA en de VVD stellen voor dat het college met deze vereniging op korte termijn met een pilot-lening starten. Beide partijen zullen woensdagavond bij de commissie Welzijn in de rondvraag het college bevragen over de verdere te ondernemen stappen betreffende het revolving fund in het algemeen en de kwestie “Wetterwille” in het bijzonder. meer >>>