VVD al langer bezorgd over ontwikkelingen bij Vitens

Afgelopen week werd in de media het nieuws gebracht over de mogelijke ontwikkeling bij de Vitens-vestiging in Leeuwarden. De VVD Leeuwarden is al langere tijd bezorgd over de ontwikkelingen bij Vitens. Vanwege de werkgelegenheid, maar ook omdat Vitens een belangrijke speler is in het economische profiel van Leeuwarden op het gebied van watertechnologie. Begin juli 2010 is informeel contact gezocht met het college van B&W over het signaal dat Vitens een aantal locaties zou willen sluiten ten gunste van Zwolle. Het college van B&W heeft actie ondernomen richting de Raad van Bestuur en is er gelukkig dus al langere tijd mee bezig. Eind september werd bekend dat er een principe-akkoord was voor het sociaal plan van Vitens, ook toen is er wederom contact geweest. De VVD gaat er vanuit dat het college de ontwikkelingen op de voet volgt, pro-actief handelt en de noodzakelijke acties onderneemt. De VVD Leeuwarden zal het college nauwgezet blijven volgen als het gaat om deze ontwikkeling.