VANAF 2011 FORSE TEKORTEN OP BUDGETTEN SCHULPHULPVERLENING

Uit de gegevens van het college van B&W blijkt dat er vanaf 2011 forse tekorten zijn op de budgetten voor de schuldhulpverlening in Leeuwarden. Structureel staat in de begroting een bedrag van ongeveer 265.000 euro. In 2010 wordt echter bijna 2,5 miljoen euro uitgegeven. Vanaf 2012 is het structturele basisbedrag alleen nog maar beschikbaar. Veel te weinig voor de vraag en een goede, preventieve en effectieve aanpak van de schuldhulpverlening. VVD-raadslid Aukje de Vries wil dat er meer structureel geld beschikbaar komt voor de schuldhulpverlening. In het VVD-verkiezingsprogramma is dat ook opgenomen.Raadslid Aukje de Vries was echter zeer verbaasd dat veel partijen die voor de verkiezingen van 3 maart zeiden dat er niet gekort mocht worden op het armoedebeleid, waaronder de schuldhulpverlening valt, nu al weer terugtrekkende bewegingen maken. En vonden dat er toch wel heel veel geld nodig is was en of het niet een onsje minder kon.