UNIVERSITY CAMPUS FRYSLAN MOET ONDERSCHEIDEND CONCEPT WORDEN

De VVD Leeuwarden vindt de University Campus Fryslan (UCF) vindt de UCF een prachtidee, nu het na jaren wachten tot bloei komt. Hulde daarvoor. VVD-raadslid Karen Vasbinder heeft nog wel een drietal opmerkingen, die hopelijk in de business case worden weggenomen. Allereerst mist de VVD-fractie de internationale paragraaf, ofwel is er samenwerking gezocht met internationale business schools. Ten tweede is de doelgroep nog niet helder: wat voor studenten wordt welk programma aangeboden? En tenslotte: hoe wordt dit alles gefinancieerd? Wat wordt er nog precies van de gemeente gevraagd. Want de VVD staat voor een helder en duidelijk financieel beleid. Er moet een duidelijke definitie van markten en doelgroepen komen om de economische spin off te maximaliseren. De VVD kan instemmen met het voorbereidingskrediet van 2 ton. Dus naast de kenniscampus, landbouwcampus en een watercampus, nu dus ook een University Campus Fryslan.