Studentenhuisvesting kenniscampus: BV Kenniscampus onderneemt zonodig juridische stappen

In januari 2010 stelde de VVD-vragen over het niet doorgaan de studentenhuisvesting op de kenniscampus. Alhoewel de normale afdoeningstermijn 6 weken is, worden de vragen nu pas (oktober 2010) beantwoordt! De voor Leeuwarden belangrijke corporatie Woon Friesland had te kennen gegeven dat ze de nieuwbouw van 240 studentenwoningen op de kenniscampus schrapt. Signalen die de VVD Leeuwarden daarover had ontvangen is dat de oorzaak daarvan vooral een kwestie van geld is en dus het niet rond krijgen van de financiering van het project. De VVD Leeuwarden vond en vindt dit een zorgelijke ontwikkeling, die verstrekkender gevolgen kan hebben dan de studentenhuisvesting alleen. Vandaag zijn deze vragen dus eindelijk beantwoord. De gemeente is aandeelhouder in de CV/BV Kenniscampus. De BV Kenniscampus is de contractpartij voor WoonFriesland. In onze rol als aandeelhouder, houd het college nauwlettend de ontwikkelingen in de gaten en heeft het college aangedrongen op een passende oplossing. Er heeft op 4 februari 2010 een gesprek plaatsgevonden tussen de BV Kenniscampus, WoonFriesland en de gemeente. WoonFriesland krijgt van de BV Kenniscampus 2 maanden de tijd om tot een oplossing te komen voor de ontstane situatie. Het is aan de BV Kenniscampus als contractpartij om zonodig juridische stappen te ondernemen. Dit wordt niet uitgesloten. meer >>>