Sietze Bouma

06 - 215 140 37

portefeuille

Financien, Landbouw, Milieu, Water, Ruimtelijke Ordening, Infrastructuur (inclusief parkeren), Monumenten, HCL

Contactpersoon voor: Hempens- Teerns, Wirdum/Swichum, Wytgaard, Grou, Jirsum, Friens, Idaerd, Aegum, Reduzum, Warstiens, Warten, Wergea.

Wat voor soort raadslid wilt u zijn?

Herkenbaar en gemakkelijk benaderbaar voor iedereen met inzet voor gemeentelijke zaken.

Waar wilt u extra aandacht voor vragen?

De leefbaarheid van de dorpen en platteland behouden en waar mogelijk versterken. De voorzieningen in kleine dorpen staan onder druk waardoor kleine winkels en pinautomaten worden gesloten. De werkgelegenheid in de landbouw op het platteland. Het afronden van waterfront Grou en Grou als watersportkern verder uitbouwen.

Wat zijn de sterke punten van de gemeente Leeuwarden?

De prachtige historische binnenstad van Leeuwarden en de vele omringende dorpen met hun eigen identiteit. Watersport in Grou, Wergea, en Warten. Sloepenroute Leeuwarden – Grou. De aanwezigheid 3 HBO instellingen, Kenniscentrum watertechnologie Wetsus en Dairy Valley.

Wat zijn de zwakke punten van de gemeente Leeuwarden?

De bereikbaarheid van Leeuwarden. Hier wordt aan gewerkt in kader Vrij Baan maar automobilisten die in en uit de stad willen tijdens de spits moeten dat veel vlotter kunnen doen dan nu het geval is. Ook het feit dat er veel uitkeringsgerechtenden zijn, de hoeveelheid sociale problemen en de drugsoverlast verdienen onze aandacht.

Waar moet de gemeente Leeuwarden over tien jaar zijn?

Bij de top van beste gemeenten van Nederland waar het goed wonen, werken en recreëren is.

Tags: Fractie